Mit tegyünk, és mit ne?

Egy LinkedIn-es fórumon tette fel valaki a kérdést: mit tegyen és mit ne az interim menedzsert foglalkoztató vállalat, hogy jól működjön ez a foglalkoztatási forma.

Ha a szolgáltatást megrendelő menedzsernek sikerült kiválasztania a megfelelő szakembert, akkor az első lépés egy gyors beillesztési program (onboarding). Utána már nincs egyéb dolga, mint hogy megbizonyosodjon róla: az illető megkapja a munkavégzéséhez szükséges információkat a vállalat állandó alkalmazottaitól. Bevezetik őt a helyi sajátosságokba, adatokkal látják el, ismertetik vele a cégre jellemző különlegességeket, felfegyverzik a szükséges elméleti és gyakorlati munícióval. Ezek nélkül az interim menedzser nem lenne képes jól átlátni a helyzetet, amelyben tőle várnak megoldást. Ettől kezdve viszont már nem szükséges pátyolgatni, utasítgatni, instruálni őt, mert önállóan végzi a munkáját. A belső információforrások ismeretében önfenntartó módon fog működni a vállalat belső életében.

Az egyik hozzászóló, Diethard Engel szerint a kiváló interim menedzser erősségei közé tartozik, hogy tud dönteni. Saját tapasztalatára építve mérlegel, elemzi a helyzetet, lehetséges megoldásokat dolgoz ki, értékeli őket és tárgyilagos feljegyzést készít a döntés előkészítéséről. A profi interim menedzserek ugyanis csak a tényekre hagyatkoznak: amikor reggel elindulnak az ügyfélhez, képletesen szólva a házikabátjukkal együtt otthon hagyják az érzelmeiket is.