Sikeres IFS minőségbiztosítási rendszer felkészítés két hét alatt: interim menedzser sikersztori Sikeres IFS minőségbiztosítási rendszer: Két hét alatt felkészítve egy interim menedzser segítségével. Ismerd meg a sikersztorit!

Sikeres IFS minőségbiztosítási rendszer felkészítés két hét alatt: interim menedzser sikersztori
Idén tavasszal egy kelet-magyarországi élelmiszeripari gyár igazgatója keresett meg minket sürgős kérésével: vészesen közeleg a minőségbiztosítási auditjuk időpontja, amelyhez szakértő felkészítésre van szükségük. A villámgyors igényfelmérést követően el is kezdtük a munkát és egy hét alatt megtaláltuk számukra az ideális szakembert, akinek segítségével sikeresen vették az akadályt.
De hogyan is zajlott ez a folyamat? Milyen kihívásokkal szembesült a gyár? Miben segített az interim menedzser? Mi volt az elképzelés és mi a valóság?
Olvassátok el alábbi interjúnkat, melyben ügyfelünk válaszol ezekre a kérdésekre.
Milyen kihívással szembesültetek, amihez külső segítségre volt szükségetek?
Gyárunk nemzetközi piacon való versenyképességének megőrzéséhez elengedhetetlen az IFS Nemzetközi Élelmiszer Szabványnak való megfelelés és a kapcsolódó minőségbiztosítási tanúsítvány megtartása. A tavalyi évben az IFS jelentősen szigorított a feltételein a korábbi szabvány verziókhoz képest. Ezt tudva bevontunk egy tanácsadó céget, amely az illetékes kollégáinknak segített a felkészülésben. Év végén került sor az auditra, amelyen sajnos megbukott az üzem.
Ezt a váratlan helyzetet a minőségbiztosításért felelős kollégánk hirtelen távozása tovább nehezítette. Az ő utódjának megtalálása is hosszadalmas és kihívásokkal teli folyamat volt, miközben az ismétlő audit időpontjáig már csak hetek voltak hátra.
Ekkor jutott eszembe az interim menedzser bevonásának a lehetősége és az Interim Kft. akiktől korábban kaptam egy e-mailes bemutatkozást és szerencsére elmentettem az anyagot.
Megosztanád kérlek, hogy mit tapasztaltál az Interim Kft-vel kapcsolatban?
Nagyon gyorsan és aktívan reagáltak a kollégáik, felmérve a helyzet súlyát és sürgősségét gyakorlatilag azonnal elkezdtük a közös munkát. A korábbi, más tanácsadó cégekkel szerzett jellemzően negatív tapasztalataimmal ellentétben az Interim Kft. professzionálisan és rugalmasan kezelte a helyzetet. Körülbelül egy hét alatt megtalálták az ideális interim szakembert a feladatra, aki kollégájával a szerződéskötést követően azonnal el is kezdte a munkát.

Szeretném kiemelni, hogy nagyon elégedettek voltunk a cég hatékony és segítő hozzáállásával az együttműködés során. A projekt menedzser kolléga nem csak a munkafolyamatok szervezésével, de saját szakmai tudásával és tapasztalatával is támogatott minket. Értékes tanácsokat kaptunk tőle és aktívan segített, hogy a projekt alatt újratervezzük és definiáljuk a prioritásokat, amikor szükség volt rá. Ez alatt a rövid, de rendkívül intenzív együttműködés alatt hatalmas segítség volt számunkra.
Hogyan zajlott az együttműködésetek az interim menedzserrel?
Az interim menedzser egy rendkívül tapasztalt élelmiszeripari mérnök volt, kifejezetten az IFS 7.0 auditokra specializált szakmai háttérrel és sikerekkel.
A közös munkánk bő két hétig tartott, ennyi időnk volt ugyanis az ismétlő audit időpontjáig.
A munka kockázat és veszélyvizsgálattal, valamint elemzéssel indult. Az interim menedzser gyakorlatilag azonnal a kezébe vette a projektet és az első naptól kezdve részt vett a feladatok operatív megvalósításában is. Élelmiszeripari gyártóüzem lévén az interim menedzser fő fókusza a tisztaság, az egészségügyi előírásoknak történő megfelelés, az alapanyagok, végtermékek tárolása és üzemen belüli mozgatása valamint a gyártási folyamatok pontossága és biztonsága. Emellett a berendezések megelőző és hibaelhárítási karbantartásának optimalizálására is nagy hangsúlyt fektetett.
Az interim szakember a gyakorlati tennivalói mellett, a szabvány előírásainak megfelelően, egy új struktúra szerinti dokumentációs rendszer kialakításában is részt vett.
Mindezek mellett nagyra értékeltük, hogy az interim menedzser tanította és szakmailag támogatta a minőségellenőrzésért felelős kollégánkat is.
Összességében elmondható, hogy az ismétlő auditra – az interim szakember megbízása előtt nem álltunk készen. A menedzser remekül átlátta ezt a helyzetet és operatív részvétele mellett, olyan megoldási javaslatokat tett, amelyek segítségével elfogadásra került a rendszerünk és a teljes audit sikeresen zárult.

Munkánk során gyakran halljuk: a vállalatok tartanak attól, hogy a vezetőség és kollégáik hogyan fogadják majd az interim szakembert. Ezzel kapcsolatban megosztanád a tapasztalataidat?
Nálunk viszonylag kis létszámú és összetartó a vezetőség. Velük és a többi kollégával együtt mindenki elfogadta, hogy a gyár jövője szempontjából kritikus fontosságú a külső szakmai támogatás bevonása és egy interim menedzser megbízása. A közös cél érdekében összefogtunk és segítettük a szakember munkáját.

Az interim menedzsment hazánkban még kevésbé ismert megoldás. Mit javasolnál azoknak a vezetőknek, akik még hezitálnak egy interim szakember megbízását illetően?
Én csak pozitív tapasztalatokról számolhatok be mind az Interim Kft. mind pedig a megbízott interim szakember munkájával kapcsolatban. Ritkán fordul elő, hogy egy szakmai együttműködés ennyire az elképzeléseknek megfelelően, az elvárásokat meghaladva működjön. Ebben az esetben így volt.
Ha vállalata nehéz helyzetbe kerül, amelyben célirányos megoldásra és egy olyan szakemberre van szüksége, aki képes gyorsan átlátni a helyzetet és rögtön értéket tud teremteni, akkor ne habozzon. Egy interim menedzser mindezt biztosítani tudja.