A megbízó egy vegyes tulajdonú, scale up fázisban lévő startup. Szolgáltatása rendkívül innovatív, lényegében csak exportra dolgozik. Forgalma dinamikusan növekszik, de a korábbi „vevő vezérelt” értékesítésről tovább szeretnének lépni a szisztematikus, vevőközpontú, aktív kereskedelmi tevékenység irányába.
A feladataink az értékesítési és a szervezeti folyamatok átalakítása, az üzletkötők rendszeres mérési és elszámoltatási rendszerének kialakítása, valamint szisztematikus, vevői adatbázis alapú vevő akvirálási folyamat bevezetése voltak.
A feladat megoldásához egy, a nemzetközi piacon tapasztalt interim menedzsert vontunk be. A kereskedelmi folyamatok átalakításával az üzletkötők munkája átláthatóvá, irányítottá vált.
Mintegy 3 hónap alatt az interim menedzser bevezette a rendszeres piaci ismereteken és vevői adatbázis-építésen, valamint folyamatos vevőlátogatáson és új vevők akvirálásán alapuló értékesítési folyamatot. Az igen dinamikusan változó piacon a cég sikeresen, növekvő értékesítéssel helyt áll.