Skip to main content

Anyagáramlás hatékonyságának javítása

Feladatunk a megbízó belső logisztikai folyamatainak átalakítása, különös tekintettel a termelési és raktározási folyamatok anyagellátásának és hatékonyságának javítására.

Részletes feladatok:

  • A belső anyagáramlás állapotfelmérése, részletes interjúk a termelési/raktár/logisztikai dolgozókkal.
  • Raktári és anyagkiszolgálási folyamatok állapotfelmérése.
    • Az állapotfelmérés alapján részletes akció és intézkedési terv előterjesztése az anyagellátási és raktározási folyamatok átalakítására.
  • A termelési anyagkiszolgálás folyamatának átalakítása, optimalizálása.
  • Az új folyamatok bevezetése és tesztelése a termelési területen és a raktárban, a raktározási folyamatok optimalizálása.
  • Érintett dolgozók folyamatos képzése.
  • Módosított folyamatok dokumentálása (munkautasítások, folyamatleírások).
  • Az átalakítások során az alábbi KPI-ok folyamatos mérése és rendszeres jelentése a megbízó, ill. annak képviselője felé:
    • termelékenység növekedésének mértéke
    • anyaghiányból származó állásidő csökkenésének mértéke
    • a pozitív változások következtében előálló munkaerő optimalizáció vagy annak lehetőségének mérése, jelzése
  • A kiválasztott termelési területen elvégzett sikeres átalakítást követően a változások kiterjesztése, bevezetése a többi termelési részleg tevékenységére is.
  • Részvétel a végleges belső logisztikai vezető kiválasztásában és betanításában, a feladatok és felelősség folyamatos és teljes átadása.

Eredmények

  • Az üzemi termelékenység 15%-al növekedett
  • Az anyaghiányból származó állásidők 2% alá csökkentek
  • A személyi állomány belső átszervezése következtében a létszámot sikerült 20%-al csökkenteni
  • Az interim menedzser a projekt után állásajánlatot kapott és alkalmazotti pozícióban a szervezeten belül maradt.