Feladatunk a megbízó belső logisztikai folyamatainak átalakítása, különös tekintettel a termelési és raktározási folyamatok anyagellátásának és hatékonyságának javítására.
Részletes feladatok:
A belső anyagáramlás állapotfelmérése, részletes interjúk a termelési/raktár/logisztikai dolgozókkal.
Raktári és anyagkiszolgálási folyamatok állapotfelmérése.
Az állapotfelmérés alapján részletes akció és intézkedési terv előterjesztése az anyagellátási és raktározási folyamatok átalakítására.
A termelési anyagkiszolgálás folyamatának átalakítása, optimalizálása.
Az új folyamatok bevezetése és tesztelése a termelési területen és a raktárban, a raktározási folyamatok optimalizálása.
Az átalakítások során az alábbi KPI-ok folyamatos mérése és rendszeres jelentése a megbízó, ill. annak képviselője felé:
termelékenység növekedésének mértéke
anyaghiányból származó állásidő csökkenésének mértéke
a pozitív változások következtében előálló munkaerő optimalizáció vagy annak lehetőségének mérése, jelzése
A kiválasztott termelési területen elvégzett sikeres átalakítást követően a változások kiterjesztése, bevezetése a többi termelési részleg tevékenységére is.
Részvétel a végleges belső logisztikai vezető kiválasztásában és betanításában, a feladatok és felelősség folyamatos és teljes átadása.
Eredmények
Az üzemi termelékenység 15%-al növekedett
Az anyaghiányból származó állásidők 2% alá csökkentek
A személyi állomány belső átszervezése következtében a létszámot sikerült 20%-al csökkenteni
Az interim menedzser a projekt után állásajánlatot kapott és alkalmazotti pozícióban a szervezeten belül maradt.