Ügyfélprobléma
Megbízónk belső logisztikai folyamataival gondok adódtak, különös tekintettel a termelési, raktározási folyamatok anyagellátására és hatékonyságára.
Az Interim Kft. felé megfogalmazott elvárás volt ezen folyamatok átalakítása, javítása egy tapasztalt, felkészült, hatékony interim menedzser bevonásával.
Megoldás
A belső anyagáramlás állapotának felmérésével kezdtük, majd interjúkat készítettünk a termelésben/raktárban/logisztikában dolgozókkal. A raktári és anyagkiszolgálási folyamatok analizálása alapján részletes akció- és intézkedési tervet állítottunk össze.
Miután a diagnosztika és a terv a rendelkezésünkre állt, a termelési anyagkiszolgálás folyamatának átalakítása, optimalizálása következett. Az új folyamatok bevezetését tesztelés kísérte a termelési területen és a raktárban, majd a raktározási folyamatok optimalizálását végeztük el.
Természetesen minden nagyra törő elképzeléshez szükség van emberi támogatásra is. Ezért meg kellett nyernünk a kollégákat, emiatt az érintett dolgozók folyamatos képzéséről is gondoskodtunk. Emellett fontosnak tartottuk azt is, hogy az új folyamatokat (munkautasításokat és folyamatleírásokat) precízen dokumentáljuk
A végső értékeléshez KPI-okat állapítottunk meg, amelyekről rendszeresen beszámoltunk megbízónknak. Ezek a mérőszámok a következők voltak: a termelékenység növekedése, az anyaghiányból származó állásidő csökkenésének mértéke és a pozitív változások következtében előálló munkaerő-optimalizáció vagy annak lehetőségének mérése, jelzése.
A kiválasztott termelési területen elvégzett sikeres átalakítást követően megbízásunk közé tartozott még a változások kiterjesztése, bevezetése a többi termelési részleg tevékenységére is. Ezen kívül résztvettünk a végleges belső logisztikai vezető kiválasztásában és betanításában, a feladatok és felelősség folyamatos és teljes átadásában.
Eredmények
- Az üzemi termelékenység 15%-kal növekedett.
- Az anyaghiányból származó állásidőt sikerült 2% alá letornázni.
- A személyi állomány belső átszervezése következtében a létszám 20%-kal csökkent.
- Az interim menedzser a projekt után állásajánlatot kapott, és alkalmazotti pozícióban a szervezeten belül maradt.