Skip to main content

A nagy lehetőségből krízis

Ügyfél

Egy nagy, japán családi vállalat (elismert Tier-1 autóipari beszállító) Kelet-Európában építette fel modern gyárát, hogy képes legyen kiszolgálni személyautó-ipari vevőit. Nem sokkal ezután megvásárolta egy konkurense hasonló tevékenységet folytató részlegét ugyanabban a városban. A két részleg összeolvadt, és a megvásárolt cég régi gyára üresen maradt.

A vállalat szinte ezzel egyidőben nyerte meg az egyik top európai haszongépjármű-gyártó tenderét egy termékcsalád gyártására és beszállítására. Ez óriási növekedési lehetőséget jelentett, és ehhez minden feltétel adottnak tűnt.

Probléma

A gyártás beindulását követően azonban komoly problémák jelentkeztek. Kiderült, hogy:

  • egy ipari épület még nem gyár,
  • a korábban ott dolgozó alkalmazottak még nem csapat,
  • a haszonjármű nem személyautó,
  • az új vevő vállalati kultúrája pedig nem hasonlít a meglévő vevőkére.

A vállalat azon a ponton lépett kapcsolatba az Interim Kft.-vel, amikor a helyzet odáig fajult, hogy már csak napi helikopteres expressz fuvarokkal tudták kielégíteni a vevő igényeit.

Interim menedzserünk már másnap megjelent az ügyfél gyárában, és kezdetét vehette a projekt! Egy héten belül felmérte (diagnosztizálta) a helyzetet, és megállapította:

  • A technológiai folyamat tökéletes a személygépkocsi alkatrészek gyártása számára, de a haszongépjárművek speciális jellegét - az idő rövidsége miatt - nem vették figyelembe.
  • Az összeverbuvált (visszahozott) munkatársak nem alkottak csapatot, a sok kiváló ember nem játszott egy zenekarban.
  • A vezetés felelősségi és beszámoltatási rendszere teljességgel hiányzott.

Megoldás

Az interim menedzser személyesen működött közre a megoldási lépések végrehajtásában. Ő vezette a hiányos és hibás technológiai folyamatok felülvizsgálatát és kijavítását. Munkája során erősen támaszkodott az egyszerű, vizuális menedzsmenteszközök gyors bevezetésére.

A csapat összekovácsolására csapatépő eszközöket hozott, átálltak a napi beszámolókra, bevezették az egyéni mentorálást, illetve célorientált egyéni és csoportos beszélgetéseket folytattak.

Eredmény

Az interim menedzser beavatkozásának köszönhetően szép eredmények születtek:

  • Az expressz légi fuvarok négy héten belül megszűntek.
  • A helyzet három hónapon belül kezelhetővé vált, a vevőkiszolgálás az “elfogadható” zónába került.
  • Az Interim Kft. a sikeres projektzárás után további megbízásokat is kapott ettől az ügyféltől Európában és Afrikában.